2014 - September

Första september började jag skolan igen. Kom in på min drömutbildning men insåg att jag verkligen inte tycker om att plugga. Att lära sig saker är kanon, kunskap är makt och jag siktar på världsherravälde. Men jag tycker inte om att lära mig saker som andra säger åt mig att jag ska lära mig. I och med detta hade jag datorn hemma hos mormor och morfar eftersom internetuppkopplingen där var mer pålitlig än i huset vid stallet.
Epos hade åkt hem till sig igen för att börja ridas men Brun var kvar och höll ordning på vår lilla flock.
Världens bästa Nathali och Julle kom ner en helg och vi levde livet kan man säga. Vi körde traktor för att leta efter en hjälm till Julle, red ut en kort sväng i Fyledalen, åkte på utflykt på vischan, åt trevlig middag hemma, vandrade i Fyledalen där vi blev polare med några kor och sedan åkte mina fina vänner hem.
Jakob kom ner och hälsade på direkt efter min girls. Han störde min dygnsrytm och var i vägen för mitt liv men det var trevligt ändå. En dag fick han rida på Brun och han trodde att han skulle dö när vi travade, det var lite för roligt.
Dagarna gick med mycket plugg, en del ridning och goda middagar i min ensamhet som jag stormtrivdes i.
Men plötsligt en helg kom mamma och pappa ner och fixade saker och ting så att huset blev som ett riktigt hem med lyxdetaljer som duschdraperi och servetter. Jag följde sedan med dem hem och under den veckan åkte Brun hem till sig och Pippi bodde hos min tränare. Jag tog ut lite kvalitetstid med Bullen hemma i Göteborg och träffade mina andra vänner lite grann också. Men jag saknade mina fina springare.
Åkte tillbaka till Skåne och fortsatte med pluggandet, ridandet och levandet.

Skriv en kommentar